Cum sa-ti distrugi un Macbook cu iStyle

Am un Macbook negru cumparat in USA care a functionat perfect timp de 3 ani de zile. Deoarece in ultimul timp se incalzea destul de tare am hotarat sa merg cu el la un service Apple pentru a curata ventilatoarele care deobicei strang foarte mult praf ingreunand racirea.

Am mers la iStyle Bucuresti unde pentru suma de 10 euro + TVA am putut curata computerul. Am lasat computerul in service de dimineata si l-am luat seara. Acum cei din service mi-a spus ca era foarte murdar si ca nu prea mai avea pasta de contact pe procesor dar ca acum au rezolvat totul.

Am verificat computerul care a pornit si nu parea sa aiba nici o problema.

Astazi in schimb dupa cateva minute de functionare s-a inchis si nu mai pornea. Astfel de probleme sunt in general legate de protectia computerului care atunci cand se incalzeste foarte tare se inchide automat pentru a proteja placa de baza si procesorul.

Am reusit dupa ceva timp sa-l repornesc si am verificat cu iStat Pro sa vad temperatura. Uimire maxima, ventilatorul nu mergea deloc.

Trebuie sa astept acum pana luni pentru a putea sa ma intorc la cei de la iStyle si sa le dau cu computerul in cap.

Exista o serie de probleme care puteau sa se intimple cand au curatat ventilatorul:

1. Au uitat sa-l reconecteze

2. Au stricat un senzor

3. Au stricat ceva la placa de baza

Ramane de vazut luni ce au stricat cu adevarat si daca au bunul simt sa isi recunoasca greseala.

Cu siguranta nu recomand nimanui service-ul iStyle si cu atat mai putin super oferta lor de garantie extinsa tip Apple Care care cu siguranta nu isi merita banii.

Daca curatarea unui ventilator ridica atatea probleme nici nu vreau sa imi imaginez ce poate sa se intimple la schimbarea unei placi de baza sau ceva mai complicat.

Update 1:

Am rulat  Apple Service Diagnostic Disc si am primit urmatoarea eroare: 4MOT/1/40000002Exhaust-0.

Ceea ce inseamna conform codului de eroare ca ventilatorul nu functioneaza.  Ramane sa vad luni daca este pentru ca cei de la iStyle nu l-au conectat corect sau mai rau l-au stricat.

Update 2:

Am fost luni cu computerul inapoi la iStyle si persoana care l-a curatat si-a cerut scuze deoarece a uitat sa conecteze ventilatorul. L-a rezolvat in 10 min cat am asteptat acolo. Sa zicem ca a fost un incident o simpla greseala umana la locul de munca si ca un astfel de lucru nu poate sa reflecte nivelul de service a celor de la iStyle. Acest lucru insa nu schimba faptul ca procesorul meu putea sa se prajeasca si nu cred ca iStyle ar fi schimbat placa de baza.

Post to Twitter

Despre Daniel Nanboe

Utilizator Mac din anul 1995, cu experienta in programe grafice, configurarea retelelor mixte Apple, Windows si Linux si utilizator de Mac OS X si Linux. In momentul actual este Directorul de creatie al firmei Hype si editor pentru Punctmac.ro.